Jesteś tutaj: Home » Austria » Do Austrii autem, warto.

Do Austrii autem, warto.

Ekspedycja Austria dotarła na miejsce. Do Linz dowiozły nas dwie Hondy HR-V i Honda Civic Sport.

Górna Austria to do wyboru aktywny wypoczynek nad wodą, piesze wycieczki po górach albo wyjątkowa mieszanka kultury, natury i nowoczesnej techniki podczas zwiedzania stolicy Górnej Austrii – pięknego Linz. No i ostatni, ale dla niektórych pewnie najważniejszy argument: łatwy i szybki dojazd. Od tego zacznijmy. Na podróż do Austrii wybraliśmy  Hondy:  HR-V i Civic Sport.  

Honda HR-V debiutowała na rynku subkompaktowych SUV-ów w 2015 roku i wprowadziła do segmentu crossoverów ciekawą kombinację: dynamiczne nadwozie typowe dla kompaktów, masywną posturę SUV-a i wszechstronność rodzinnego auta typu MPV. W wyprawie uczestniczą dwie wersje tego auta – benzynowa (1,5 l) o mocy 130 KM oraz diesel (1,6 l) o mocy 120 KM. Element rywalizacji ekip z obu HR-V’ów zatem gwarantowany.

Oczywiście aby urozmaicić nieco doznania z jazdy, jako trzecie auto na ekspedycję do Austrii wybraliśmy Hondę Civic Sport, wyposażoną m.in. w 17-calowe felgi  i 142-konną jednostkę benzynową o pojemności 1,8 litra.

Wszystkie trzy auta powinny zatem świetnie sprawdzić się zarówno w trasie, jak i podczas zwiedzania austriackich miasteczek.

Honda Civic na medal

Część z nas zapakowała się do, udoskonalonej pod względem stylistycznym i technicznym, Hondy Civic. Hondy mają spore możliwości w zakresie konfiguracji siedzeń, dzięki zastosowaniu systemu Magic Seat. Dlatego bez problemu zmieściliśmy plecaki i sprzęt fotograficzny. Przy uniesionych oparciach tylnych foteli bagażnik Hondy osiąga pojemność 477 litrów! To niedościgniony wynik w tym segmencie.

Świetnym rozwiązaniem okazał się multimedialny zestaw informacyjno-rozrywkowy. Wystarczyło podpiąć telefon, by bez problemu sterować muzyką, korzystać z nawigacji albo przełączyć się na komfortowy zestaw głośnomówiący.  Do tego samochód wyposażony jest w kamerę cofania i kilka sprytnych rozwiązań technicznych w układzie zawieszenia i systemach bezpieczeństwa.

28062_Civic_S_Interior_2KR2014026KGSINT_preview28086_Civic_5dr_2KR2014001KGSPORT_preview

Honda HR-V powyżej oczekiwań

Nie zawiodła nas też nowa Honda HR-V. Dobrze trzyma się drogi, przez co daje poczucie bezpieczeństwa (w testach bezpieczeństwa Euro NCAP – podobnie ja k Civic – otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek!).

A teraz coś dla niedowiarków. Dźwiękochłonne – jak zapewnia producent – podkładki wykładziny oraz deski rozdzielczej naprawdę podniosły akustyczny komfort naszej podróży. Muzyka wypełniła  wnętrze i w tym rytmie pomknęliśmy aż do Linz. A tu czekało na nas wygodne i bezpieczne zwiedzanie bo, standardowo Hondy wyposażone zostały w system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). który zapobiegać lub łagodzi skutki kolizji przy małych prędkościach, przy wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem.

TG_160713_GornaAustria_9454